mandag den 12. december 2011

Kærlighed

Dette indlæg vil omhandle kærlighed.



Hvad er kærlighed for dig? Er det den følelse man får når man ser sine nye sko stå i butiks vinduet? Er det den følelse man har for sin familie og partner? Eller er den følelse man er bestemt til at føle her op til jul, for julen er jo "hjerternes fest"?

Kærligheden for mig er en underlig størrelse. Jeg har gang på gang mødt mennesker som jeg har fået mig til at føle kærligheden strømme igennem mig. Den har gjort mig uovervindelig og lykkelig. Men også skør og ulykkelig. Kan man leve uden kærligheden eller er den i virkeligheden det vigtigste og mest nødvændige i verden?

Kan man elske for meget? I så fald er det nok det jeg har gjort.
Jeg har elsket for meget og for mange, uden at vide hvad det egentlig betyder. Uden nødvændigvis at elske mig selv først. Og fuldstændig uvidende om hvor ondt det gør når kærligheden forsvinder...

Findes der kun "One true love"?

Det troede jeg. Men jeg blev klogere...

I maj månede i år mistede jeg min forlovede og det liv vi havde sammen. Jeg gik derfra med følelsen af at jeg aldrig kunne elske, eller blive elsket igen efter det turbulente forhold. 
Men jeg har nu fået stablet en hverdag på benene igen, med en ny kæreste og et nyt liv. Men tør jeg elske ham? Ja det gør jeg, for det bliver jeg nød til! Og derved har jeg fundet ud af at kærlighed,respektfuld,ubetinget og uforklarig kærlighed er livs nødvændig for mig. Jeg tror ikke længere på den eneste ene, men jeg tror på kærligheden!

Gør du?

Kærligst Anne

1 kommentar: